Мит или реалност: Наистина ли 930 милиона гледаха Меси в САЩ?!


Мит или реалност: Наистина ли 930 милиона гледаха Меси в САЩ?!
Снимка: Sportlive.bg

4676 0

Интересна "информация" обикаля социалните мрежи в последните 24 часа. Тя гласи, че мачът на Интер Маями с Лионел Меси в състава и Филаделфия е събрал 930 милиона зрители аудитория. 

Разбира се, аржентинският ас е изключително популярна личност, но наистина ли мач за Купата на лигата е възможно да събере 930 милиона зрители, дори в цял свят? Нещо повече - възможно ли е Интер Маями срещу Филаделфия да е второто най-гледано събитие в историята след финала на Световното първенство? 

Първоизточникът на информацията 

"Sushiniesta" на 16-и август публикува информацията, че мачът на Лионел Меси е събрал аудитория от 930 милиона зрители. Нещо повече - цитирана е реномираната медия ESPN за данните. 

Фен профил стартира слуха за зрителите на мача на Меси

Акаунтът се води "фен профил", който определено се възползва максималното от новата възможност за монетизация в Twitter. Или както е новото име на компанията - X. Публикацията му е събрала над 500 хиляди гледания от неговия профил, а самата информация е препубликувана в редица социални профили в Инстаграм, Фейсбук и Туитър и е достигнала до милиони.

Разбира се, информацията достигна и до България. Истината обаче е, че "информацията" не е реалност, а мит. 

Каква е реалността 

В цитирания източник ESPN няма нито дума за подобни резултати. Което е очаквано, предвид фактът, че най-гледаното спортно събитие в САЩ е Супербол. Последното издание на финала в НФЛ е събрало около 115 милиона зрители в САЩ (според Statista) и 200 милиона души в цял свят (по данни от проучване на NFL). 

Последният Супербол събра около 200 милиона зрители по цял свят

Ако действително мачът на Интер Маями беше събрал дори 10% от споменатата аудитория, всички медии щяха да "гърмят" с тази информация, поради простата причина, че това би било невиждан резултат в историята на футбола в САЩ. 

Първи с такава информация дори биха излезли от "Епъл" - компанията, която подписа договор с МЛС за 2.5 милиарда долара за 10 години. Гигантът има договорка с Меси, според която Лео получава процент от всеки "МЛС пакет", продаден след отиването му в Маями. 

В САЩ не се интересуват от "сокър" 

Действително има "Меси мания" в САЩ, но тя не е достигнала огромните мащаби, които виждахме в Европа и най-вече в Аржентина (особено след финала на Световното първенство).

Със сигурност и ще се вдигне интересът към "сокър"-а в САЩ, но този спорт просто не се радва на успеха, който имат НБА, НФЛ, МЛБ (бейзболната лига) и НХЛ. Нещо повече - до края на юни 2023 година нито един футболен двубой не е минавал границата от 500 хиляди гледания. 

Ефектът Меси в САЩ 

Първият мач на Лео отвъд Океана е най-гледаното събитие във футбола от 2004 година насам с 1.75 милиона зрители, които в някакъв момент са гледали срещата (данни на Univision). Apple не обявява цифри за гледания, но от компанията са доволни от резултатите, показани до момента от мачовете в МЛС. 

От две десетилетия не е имало такъв интерес към МЛС - всичко това заради Меси

22 от 24-те милиона последователи на МЛС пък са "пристигнали" едва след трансфера на Меси. Така че ефект определено има. 930 милиона зрители? Това вече е абсолютен мит. Финалът на Шампионска лига през 2023 е събрал 450 милиона зрители. Едва ли някога Меси би се доближил до тези цифри, играейки в страна, в която не знаят как се казва спортът, който гледат

Етикети:
Sportlive.bg

ТОЧНО ПОПАДЕНИЕ


виж всички

Още по темата


Timeout


виж всички
Избрано от ЦСКА

"Тайни от бг елита": Фаетон от ЦСКА крие "младежка грешка", която за малко да му провали кариерата

"Тайни от бг елита" е новата рубрика, с която екипът на SportLive.bg ще запознава своите читатели с любопитни...

Реклама
Най-четени новини

виж всички