Прогнозира се ръст на eSports индустрията до $1.8 милиарда през 2022


Прогнозира се ръст на eSports индустрията до $1.8 милиарда през 2022
Снимка: iStock/Guliver

1813 0

В миналото електронните спортове се наблюдава като някакъв странен прецедент. Малцина биха посмели да го нарекат спорт, все пак това бяха само група хора пред компютрите, които играеха електронни игри, какъв спорт може да бъде? Дори желанието да се предложи някакво внимание, минаваше под радарите. Миналото трябва да се разглежда някъде към  края на 90-те години, когато интернет започна да свързва всяко едно домакинство и да позволява на мнозина да открият какво наистина предлагат различните електронни игри - най-чиста форма на съперничество и състезание, където правилата са повече от ясни.

Това обаче беше миналото, посоката се промени значително и след като стана ясно, че в интернет има достатъчно фенове на игрите, както и хора, които да прекарат месеци пред компютъра, за да тренират уменията си, електронните спортове не само направиха своя огромен скок напред, но и започнаха да привличат рекламодатели, звезди от шоубизнеса, различни частни канали, дори се направи специална платформа за стриймването на електронни игри. Скептицизмът отлетя през прозореца.

Дори издания като Business Insider започнаха да наблюдават възхода на новата дисциплина и дори не се налага да обясняват защо този феномен се случва - логично е. Няколко поколения израснаха със силата и възможностите на интернет, при това във време, в което технологията е повече от достъпна. Спортът не изгуби своя чар, но там аудиторията повиши своята възраст. Следователно повече хора потърсиха развлечението в електронен вариант, самите спортове не могат да се смятат дори за натоварващи, особено след като идват с коментарно студио, което се опитва да разведри обстановката и да споделя с най-семпли думи какво виждат зрителите. Не трябва да забравяме, че тази експанзия накара дори букмейкърите да добавят тази опция в портфолиото си, а статистиката показва, че това далеч не е грешен ход.

Ако обърнем внимание на статистиката, мнозина правят точно такива прогнози, а с оглед на интересните събития, за които можем да научим всичко за сайта на bwin и дори да гледаме пряко предаване на дербито, бързо ще разберем защо са толкова популярни. Нека обаче поговорим за цифрите. Според анализаторите, всяка година тази дисциплина показва 9% скок на зрителската аудитория - през 2019 г. са били 454 милиона, а до края на 2023 г. се очаква да бъдат 646 милиона.

Това показва, че в рамките на 6 години се е удвоила. Една от тайните за успеха идва с помощта на социалния компонент и наличието на толкова много възможности на играчите - те имат сцена и всеки път, когато играят, са гледани от хиляди зрители. Електронните спортове привлякоха една друга култура, предлагайки покритие от медията, рекламата, отвореният вход за участие и още много други.

Брандове като Corona, Crush, Kim Crawford и Versus Systems започнаха да инвестират до такава степен, че помагат не само за стриймването на подобни събития, но и за организирането им на живо, пред аудитория. А да не говорим, че по изчисления на приходи се очаква до 2022 г. да се достигне сумата от 1.8 милиарда долара. Ако вярваме на цифрите, а честно казано няма причина, да не се доверим, ще бъдат необходими още няколко години, преди да видим развитието на тази дисциплина да влезе в националния ефир и да се смята за нещо абсолютно нормално, а нека не забравяме, че амбициите са насочени към Олимпийските игри, където сме виждали добавянето на най-различни спортни дисциплини.

Етикети:
Sportlive.bg

ТОЧНО ПОПАДЕНИЕ


виж всички

Още по темата


Timeout


виж всички
Избрано от ЦСКА

"Тайни от бг елита": Фаетон от ЦСКА крие "младежка грешка", която за малко да му провали кариерата

"Тайни от бг елита" е новата рубрика, с която екипът на SportLive.bg ще запознава своите читатели с любопитни...

Реклама
Най-четени новини

виж всички