Обиколка на Италия 2021: Нова страхотна победа за Кейлъб Илън!


Обиколка на Италия 2021: Нова страхотна победа за Кейлъб Илън!
Снимка: Getty Images/Guliver

1079 0

Кейлъб Илън (Lotto Soudal) спечели седмия етап от Обиколката на Италия след епичен финален спринт. Фернандо Гавирия (UAE) тръгна твърде рано, което му коства успеха, докато Саган се замеси в сбутване, което не му позволи да се бори за етапния успех.

Днешният етап беше предимно хълмист в първата половина и равен във втората такава. 181км от Нотареско до Термоли, маршрутът следваше Адриатическото крайбрежие до Чиети. Последните 3 километра бяха в градска среда, след отклонението от крайбрежния път, маршрутът стигаше до стръмно, но и доста късо изкачване (200м 12%) и след това продължаваше с тенденция на лек наклон чак до финала.

Веднага след старта, трима колоездачи се откъснаха от основната група. Това бяха Симон Пело (Androni-Giocattoli-Sidermec), Умберто Маренго (Bardiani) и Марк Крисчън (Eolo-Kometa). Никой отбор в групата не се зае да догонва бегълците и така триото отпред започнаха бързо да трупат преднина, близо 3 минути след едва 10км след старта.

165км преди края - 4’45” в аванс за бегълците. Тази разлика се увеличи доста бързо след старта и тримата бегълци бяха далеч от полезрението на доста спокойната основна група. От Lotto Soudal седяха начело в основната група и с малко по-високо темпо стопиха част от изоставането от бегълците - 3’40” на 147км преди финала. След края на първия час от старта, колоездачите бяха изминали 37,3км.

125км преди финала, колоездачите наближаваха първото кратко изкачване за деня. Всички в основната група продъжаваха да карат спокойно, а разликата варираше между 3’30” и 4’00”. Швейцарецът Симон Пело спечели точките на изкачването, пред Крисчън и Маренго. В същото време, в “пелотона” тъкмо бяха достигнали подножието на изкачването, където местният състезател Джулио Чиконе от Trek-Segafredo, се движеше на няколко метра пред групата и поздравяваше феновете, които се бяха насъбрали около шосето. 118км преди финала, изоставането на групата беше от 3’47”.

На 95км от финала, в групата започнаха да се пренареждат за предстоящия междинен спринт и разликата от бегълците започна да спада. Малко преди спринта, който беше спечелен от Умберто Маренго, Петер Саган и съотборниците му от Bora-Hansgrohe атакуваха от предната част на групата с няколко други колоездачи и отвориха малка разлика пред основната група. Саган премина пръв през спринта от фаворитите за цикламената фланелка (носена от най-добрия спринтьор в състезанието). Подкарването от страна на Саган и компания, доведе и до още по-голямо скъсяване на изоставането на групата от бегълците, 85км преди края и 1’13” разлика.

3 часа след започването на етапа, състезателите бяха преминали 112 състезателни километра. Бегълците отново натрупаха по-голям аванс, след като темпото в групата оттихна след междинния спринт, при оставащи 65км до финала, триото начело имаше 2’36” пред групата на фаворитите. Вторият междинен спринт също беше спечелен от Умберго Маренго, пред Симон Пело и Марк Крисчън. 50 километра преди финала, преднината на бегълците беше 1’36”.

40км преди финала, разликата вече беше намаляла до 1’13”, като колоездачите на Lotto Soudal бяха най-активни начело на групата. Скоро след това, преднината на бегълците спадна до под минута и на оставащи 30 километра, те вече имаха едва 49 секунди преднина. Томас Де Гент беше колоездачът, който водеше групата най-дълго време и плавно застигаше триото отпред, 25км преди края, те имаха едва 30” аванс.

17,2км преди финала, бегълците бяха застигнати и така вече цялата група се движеше в тандем. Lotto Soudal и Ineos Grenadiers седяха от двете страни на шосето и налагаха темпо. Скоростта се беше покачила до над 50км/ч, 10км до финала и скоростта не спираше да се покачва, въпкреки насрещния вятър. Jumbo-Visma също застанаха начело на групата, за да успеят да изведат своя спринтьор Дилан Гроневеген, докато Мачей Боднар (Bora-Hansgrohe) също гледаше да държи Петер Саган в предни позиции.

В последните 5 километра, състезателите се движеха и с над 60км/ч в някои моменти. От Jumbo-Visma водеха групата по пътя към стръмното и късо изкачване в последните 1500 метра. Всички спринтьори се изкачиха безпроблемно и навлезнаха във финалния километър, водени от Даниел Ос (Bora-Hansgohe).

Фернандо Гавирия (UAE) реши да тръгне първи и започна да спринтира от 500 метра преди финала. Кейлъб Илън започна да го застига много бързо и дори да го задмине. Никой не успя да застигне австралиеца до финала и така той постигна своята втора победа в тазгодишната Обиколка на Италия. Сбутване, което счупи компонент от велосипеда на Саган, му попречи да спринтира за етапната победа и той излезе извън топ 10. Давиде Чимоали (Israel StartUp) излезе в последните метри и да грабне втората позиция, пред Тим Мерлие (Alpecin-Fenix), който остана трети.

В генералното класиране нямаше промени, като Атила Валтер (Groupama FDJ) продължаваше да е лидер пред Ремко Евенепул (Quick Step) и Еган Бернал (Ineos). Утре предстои етап 8 с дължина от 170км от Фоджия до Гуардия Санфрамонди.

Топ 10 на етап 7:

1 Caleb Ewan (Aus) Lotto Soudal 4:42:12

2 Davide Cimolai (Ita) Israel Start-up Nation

3 Tim Merlier (Bel) Alpecin-Fenix

4 Matteo Moschetti (Ita) Trek-Segafredo

5 Andrea Pasqualon (Ita) Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux

6 Fernando Gaviria Rendon (Col) UAE Team Emirates

7 Dylan Groenewegen (Ned) Jumbo-Visma

8 Max Kanter (Ger) Team DSM

9 Filippo Fiorelli (Ita) Bardiani CSF Faizane'

10 Juan Sebastian Molano Benavides (Col) UAE Team Emirates

Етикети:
Sportlive.bg

ТОЧНО ПОПАДЕНИЕ


виж всички

Още по темата


Timeout


виж всички
Избрано от ЦСКА

"Тайни от бг елита": Фаетон от ЦСКА крие "младежка грешка", която за малко да му провали кариерата

"Тайни от бг елита" е новата рубрика, с която екипът на SportLive.bg ще запознава своите читатели с любопитни...

Реклама
Най-четени новини

виж всички