Яспер Филипсен взе етап 5, Кени Елисонд е новият лидер в Испания


Яспер Филипсен взе етап 5, Кени Елисонд е новият лидер в Испания
Снимка: Getty Images/Guliver

1268 0

Яспер Филипсен (Alpecin-Fenix) спечели своята втора етапна победа в Обиколката на Испания за 2021-ва. Кени Елисонд (Trek-Segafredo) пък е новият лидер в генералното класиране, след като досегашния такъв - Рейн Тарамае (Intermarché-Wanty-Gobert) катастрофира тежко близо 10км преди финала и загуби над 2 минути.

Петият етап беше най-равният в това издание на “Вуелтата”. С дължина от 184,4 и нито едно категоризирано изкачване през целия път от Таранкон до Албасете, етапът представляваше страхотна възможност за най-добрите спринтьори.

Пелайо Санчес (Burgos-BH), Ойер Лазкано (Caja Rural-Seguros RGA) и Ксабиер Микер Азпарен (Euskaltel-Euskadi) бяха тримата мъже, които изскочиха пред “пелотона”в самото начало на деня, триото не срещна съпротива в опита си да сформират откъсването на деня.

Никой друг състезател не се и опита да излезе напред, като така преднината скочи до седем минути в края на първия час на състезанието. Обратно в “пелотона”, Intermarché-Wanty-Gobert вършеха работата начело от името на лидера на състезанието Рейн Таарамае.

Alpecin-Fenix и Deceuninck-QuickStep също работеха начело на групата за своите спринтьори Яспер Филипсен и Фабио Якобсен-също присъстваха на фронта в първите километри от това, което със сигурност щеше да бъде ден за бързодейците. Groupama-FDJ също изпрати мъже на отпред на фронта, за да работят за вицешампиона от етап 4 Aрно ДеМар.

До голяма степен етапът беше спокоен ден на пътя, с малко инциденти в “пелотона”, нямаше за какво да се борят и в откъсването, докато не достигнаха междинния спринт на 53 километра от финала.

Там Лазкано взе максималните точки, пред Санчес и Азпарен през линията. Обратно в “пелотона” Филипсен спечели спринта за четвъртото място и спечели 13 точки пред ДеМар, който взе 10.

След това покачване на скоростта, нова група от отбори пое управлението на основната група, фокусираните в битката за генерално класиране тимове на Jumbo-Visma, Ineos Grenadiers и Movistar, наред с други, се придвижиха напред в очакване на страничен вятър по време на последните километри до финала.

С 34 километра до края, Санчес беше първият човек, който изпадна от откъсването, докато “пелотонът” дебнеше две минути по-назад по пътя. Лазкани и Aзпарен продължиха към челния вятър, който щеше да премине към страничен такъв на 30-километровата отметка, когато когато колоездачите завиха на юг.

Предимството на двойката отпред беше спаднало до 1’30” на 25-километровата отметка, след увеличаване на темпото в началото на пелотона, докато Aзпарен не издържа още дълго отпред и се отдръпна назад на 22 километра до края.

Deceuninck-QuickStep и Groupama-FDJ се върнаха отпред в рамките на последните 20 километра, като екипите ускориха темпото заедно с няколко други отряда, въпреки че вятърът не беше достатъчно силен, за да предизвика ешелони в групата.

Лазкано най-накрая беше застигнат в последните 16 километра, докато Deceuninck-QuickStep продължиха напред, усилията на Лазкано бяха достатъчни, за да си осигури наградата за най-агресивен състезател на деня. Стремглавото и бързо приближаване към линията обаче беше нарушено на 11 километра от финала, след като се стигна до голяма катастрофа в средата на “пелотона”.

Червената фланелка Taрамае беше въвлечен в падане за втори пореден ден, след като шампионът на Дания Мадс Вюрц Шмит (Israel Start-Up Nation) стана жертва на докосване на велосипеди, което доведе до голямо падане близо до предната част на групата. Докато много от участниците се възстановяваха и работеха с минимален усилия, Ромен Барде (Team DSM) и Микел Ниеве (Team BikeExchange) бяха сред тези, които все още бяха на земята минути по-късно. Двамата все пак се качиха обратно на своите колела, завършвайки етапа на минути зад основната група.

Тъй като катастрофата се случи късно през етапа, “пелотонът” не можа да продължи бавното темпо до линията, като надлежно се върна към високата скорост на пет километра. Червената фланелка все още беше в беда, като Тарамае гонеше минута и половина надолу.

Alpecin-Fenix поеха управлението на предната част на групата, когато навлезнаха в последните два километра, като екипът на UAE Team Emirates се придвижи напред, за да се присъедини към тях малко след това. Deceuninck-QuickStep и Groupama-FDJ също присъстваха отпред в това, което се оказа разхвърляно каране към линията.

Отборът на Филипсен се завърна отпред в идеалното време на последния километър, като се оказаха най- добре организираният отбор от спринтьорските такива, в резултат на което техният човек взе победата с цяла дължина на велосипеда пред Фабио Якобсен (Deceuninck-QuickStep).

Топ 10 на етап 5:

1. Jasper Philipsen (Bel) Alpecin-Fenix

2. Fabio Jakobsen (Ned) Deceuninck-QuickStep

3. Alberto Dainese (Ita) Team DSM

4. Juan Sebastian Molano Benavides (Col) UAE Team Emirates

5. Piet Allegaert (Bel) Cofidis

6. Jon Aberasturi Izaga (Spa) Caja Rural-Seguros RGA

7. Jordi Meeus (Bel) Bora-Hansgrohe

8. Riccardo Minali (Ita) Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux

9. Reinardt Janse Van Rensburg (RSA) Qhubeka NextHash

10. Arnaud Demare (Fra) Groupama-FDJ

Генерално класиране след етап 5:

1. Kenny Elissonde (Fra) Trek-Segafredo

2. Primoz Roglic (Slo) Jumbo-Visma

3. Lilian Calmejane (Fra) AG2R Citroën Team

4. Enric Mas Nicolau (Spa) Movistar Team

5. Miguel Angel Lopez Moreno (Col) Movistar Team

6. Alejandro Valverde (Spa) Movistar Team

7. Giulio Ciccone (Ita) Trek-Segafredo

8. Egan Bernal Gomez (Col) Ineos Grenadiers

9. Mikel Landa Meana (Spa) Bahrain Victorious

10. Gino Mäder (Swi) Bahrain Victorious

Етикети:
Sportlive.bg

ТОЧНО ПОПАДЕНИЕ


виж всички

Още по темата


Timeout


виж всички
Избрано от ЦСКА

"Тайни от бг елита": Фаетон от ЦСКА крие "младежка грешка", която за малко да му провали кариерата

"Тайни от бг елита" е новата рубрика, с която екипът на SportLive.bg ще запознава своите читатели с любопитни...

Реклама
Най-четени новини

виж всички