Една сбъдната мечта – Орлин Алексиев

От години съм голям почитател на офроуд състезанията. Следя почти всяка една международна надпревара по телевизията, а всеки път, когато имам възможност наблюдавам на живо някой от етапите на Националния шампионат по офроуд. Но кралят на този спорт винаги си е оставал рали Дакар, а общинският съветник Орлин Алексиев беше човекът, който записа най-доброто класиране на наш представител.

Първото издание на рали Дакар се провежда през 1979-а година, като маршрутът му преминава през Франция, Алжир, Нигер, Мали, Горна Волта и Сенегал и е с дължина 10 000 километра. Негов създател е Тиери Сабин, на който му хрумва идеята за подобен тип състезание, след като през 1977-а година се губи с мотора си в либийската пустиня.

Стратегията на Сабин е да организира състезанието в началото на годината, когато няма други спортни събития и цялото внимание на медиите и привържениците на този вид спорт ще бъде съсредоточено в офроуд състезанието.

Така и става и тази негова стратегия продължава да оказва ефект и до ден днешен, като рали Дакар е едно от най-гледаните спортни събития по света.

За мое най-голямо щастие през 2011-а година на старта на рали Дакар застават български представители с ATV-та. Но най-голямата ми радост дойде, когато българският отбор се представи с автомобили. Това се случи през 2013-а година и беше първото участие на Орлин Алексиев в надпреварата.

Той стартира състезанието с BMW X1 Proto, преминава през редица трудности, но успява да завърши надпреварата и да запише най-доброто представяне на България в рали Дакар до този момент – 17-то място в класа и 61-во в генералното класиране. 34-то издание на ралито се проведе в продължение на 2 седмици на територията на три държави в Южна Америка – Перу, Аржентина и Чили, като премина над 8000 километра в Атакама и прекоси най-високия проход в Андите – Пассо Де Ама – 4892 метра. Тежките трасета включваха пресечени местности, каменни долини, много пясъчни дюни като дневните етапи са между 500 и 800 километра.

На следващата година Орлин Алексиев решава, че ще опита още веднъж да пребори изпитанието рали Дакар този път с автомобил Fiat Freemont. Но проблем с качеството на горивото не позволиха на отбора да завърши надпреварата.

И въпреки това, родните състезатели донесоха много радост на българските почитатели на този спорт и силно се надяваме, че ще дойде още едно такова силно поколение ентусиасти като Орлин Алексиев, които да щурмуват трасетата на рали Дакар и защо не, да се завърнат с още по-добро класиране.

Още по темата

Please select answer!