За какво е полезен Витамин А


За какво е полезен Витамин А
Снимка: iStock/Guliver

633 0

Витамин А е открит през 1920-та година и е известен още като “еликсирът на младостта”. Среща се още и с името “ретинол”, а основното му предназначение е да поддържа имунната система на човека, както и да прави кожата и косата ни здрава и красива. Можем да си набавим това изключително ценно вещество по два начина – чрез храната и като пием хранителни добавки. В тази статия ще поговорим за свойствата на витамин А, за препоръчителния му прием и за това в кои храни се съдържа. Нека започваме! 

За какво е полезен витамин А

Ако при някои от важните за организма ни вещества има дефицит, е желателно да попълним липсите с подходящи за целта препарати, което на свой ред ще помогне за укрепването на общото ни здраве. Ретинолът е сред най-честите суплементи, до които прибягваме, защото:

  • Е подходящ за коса, за кожа и нокти, а по мнение на лекарите – и за по-бързото зарастване на рани;
  • Спектърът му на приложение не е никак малък – елементът се счита за полезен и за правилното функциониране на репродуктивната система;
  • Оказва сериозно противодействие на бактериите и вирусите, подобрява обмяната на веществата и др. – отличен помощник през зимните месеци;
  • Освен това веществото участва и в борбата със свободните радикали, които имат пряко отношение към формирането на ракови образувания. Именно това прави приема на витамин А толкова важен;
  • Ретинолът предпазва от заболяванията на очите – предпазва от катаракта (перде на окото) и други офталмологични заболявания.
  • За да сме здрави и красиви, трябва да се грижим за себе си, да консумираме хубава храна, да се движим достатъчно, както и да не пропускаме приема на витамини и минерали под формата на добавки на капсули, част от които е и ретинолът. 

    Къде се съдържа

    Най-добрият начин да си набавим ретинол, е като ги приемаме по естествен начин, или иначе казано – чрез храната. Но в кои продукти се съдържа той и колко често да ги консумиране? Сред продуктите, при които се наблюдава най-голяма концентрация на витамин А, са морковите, сладките картофи, месото, папаята, броколите, чушките и рибата. За да сме сигурни, че ще си набавим достатъчно количество от този ценен елемент, е препоръчително да заложим на добре балансирано и разнообразно хранително меню. 

    Как се приема

    Един от най-важните аспекти при приема на ретинол е неговата правилна дозировка. Полезно е да знаете, че при бебета до 6 месеца препоръчителното количеството витамин А е в порядъка на 400 мкг дневно. За деца над 13 години и възрастни цифрата може да варира в порядъка на 600-900 мкг. За кърмещи жени се препоръчва прием от около 1200 мкг ретинол всеки ден. 

    Етикети:
    Sportlive.bg

    Още по темата


    Timeout


    виж всички
    Реклама

    Избрано от Кратки истории


    Черната история на Великобритания и 8-годишния Анди Мъри: Скрит под бюро при трагичен разстрел на деца

    Анди Мъри безспорно е един от най-големите британски спортисти в историята. Тенисистът е носил много слава...

    Реклама

    Най-четени новини


    виж всички