Къде приключва животът на състезателните коли


Къде приключва животът на състезателните коли
Снимка: Христо Петров

1215 0

„Невероятно влизане в последния завой, вижте за какъв висш пилотаж става дума, уважаеми зрители! Дами и господа, това състезание бе тотално разсечено от невероятното каране на състезателя с номер 4 на задния прозорец!“

Този състезател с номер 4 на задния прозорец е нашият събеседник днес – Димо. Дори сега, когато вече е на доста преклонна възраст, Димо забранява да се обръщаме към него с титлата „дядо“, защото тя била в разрез с начина, по който се чувства духът му.

Духът на Димо е сякаш гледате младеж на 20 години, въпреки че разликата в годините му с младите е няколко пъти по 20.

Ние го попитахме какво стана с колата „номер 4“. Това го насълзи и го накара да се обърне към мястото, на което в момента бе паркирано доста луксозно возило.

„Няма я бе! Сега я виждате тази хубавица тук, нали?

Синът ми я подари за 65-тия ми рожден ден, но никога няма да замести Кралицата – така ѝ викахме, защото имаше лека ръждичка точно над задния ляв калник, който бе досущ във формата на корона. Толкова я обичах тази Кралица!“ – казва през сълзи дядо Димо.

Сякаш бяха взели топката на малко момче – това бе гледката около Димо в двора му в центъра на малкото селце, в което отидохме за интервюто с него. Ние видяхме това, което повечето не виждат – истинската връзка между един състезател и неговата кола.

Какво казват за състезателните коли и какво става с тях, когато прожекторите спрат да светят? Какво става с един състезателен кон, когато се контузи?

Заменят го с друг, който е по-бърз, по-красив, по-блестящ и по-комплексен – най-вероятно. Какво става, обаче с колите, които радват своите фенове и ги карат да гризат нокти по трибуните?

„Няма значение от колата, важно е кой е зад волана“

Да, може би колата не е от най-важните фактори за спечелването на едно състезание, а устройството зад волана е нещото, което има най-голямо влияние на пистата, но днес няма да се съсредоточаваме върху това.

На практика, най-важното, което трябва да запомним и от разговора с дядо Димо, и от това, което сме чували другаде, е да ценим душата на колите и да не ги възприемаме като парче ламарина.

Няма спор, че колите са нещо, което трябва да ни служи, но нека не ги принизяваме до категорията „работен кон“.

В последната част от настоящото четиво ще разберете къде точно отиват останките на състезателните коли. Подробна и професионално подбрана информация получаваме директно от една от водещите фирми за изкупуване на стари коли за скрап - Ecometal.bg.

Къде са останките на състезателните коли

Това, което хората не виждат след като прожекторите спрат да светят и звездната кариера на състезателните коли свърши, е как те се разделят на части и всяка от тях се влага в нещо, което продължава съществуването на уред или машина, която е полезна за обществото.

От стари коли и техните метални отпадъци се правят консерви, които съхраняват храната ни за много по-дълго време.

Това вече е нещо, което може да се отчете като изключителен принос за човечеството и със сигурност не прави смъртта на коли като тази на дядо Димо незначителни. Романтиката в историята за Кралицата е безспорна, но всичко трябва да продължи, нали?

Етикети:
Sportlive.bg

ТОЧНО ПОПАДЕНИЕ


виж всички

Още по темата


Timeout


виж всички
Избрано от ЦСКА

"Тайни от бг елита": Фаетон от ЦСКА крие "младежка грешка", която за малко да му провали кариерата

"Тайни от бг елита" е новата рубрика, с която екипът на SportLive.bg ще запознава своите читатели с любопитни...

Реклама
Най-четени новини

виж всички