Пазарът на eSports игрите и стриймовете достига нечувани висини до 2025


Пазарът на eSports игрите и стриймовете достига нечувани висини до 2025
Снимка: Getty Images/Guliver

1222 0

Електронните спортове започнаха своята история в края на 90-те години, когато интернет все още не беше станал глобален феномен. В последствие различните гейминг студия започнаха да предлагат повече компютърни игри за забавление в мрежа, а не след дълго започнаха да се търсят и най-добрите играчи по света. Горе-долу по същото време започнаха да се правят покани, като Blizzard бяха сред първите в това отношение и някои по-запалени фенове ще си спомнят, че български играчи също летяха за Южна Корея.

Ако вярваме на изследванията на Juniper Research - компания за изследване на дигитални продукти, до 2025 г. се очаква, че точно тази индустрия ще се оцени на сумата от близо 3.5 милиарда долара, като към този момент е оценена на 2.1 милиарда долара. Очакванията на анализаторите са, че растежът ще продължи със същите темпове и ще скочи с близо 70%. Това означава, че вниманието към стрийминг платформите ще се повиши, особено след като все повече професионалисти започнаха да демонстрират своите умения свободно.

Привличането на подобно внимание се отчете още в началото на годината, а според някои изследователи, сега е моментът да се направи инвестиция, особено след като предстои тепърва да се разпределят правата за излъчване, оформянето на по-големите турнири, продаването на билети и гарантирането на спонсорство. За последното можем да бъдем сигурни, защото спонсори на всяко едно събитие са някои от големите технологични брандове, а не беше необходимо много време, за да дойдат и букмейкърите в цялата система.

В този момент ще забележим, че такава платформа е налична, както и уин бет бонус от сайта на nostra bet, с който можем да се възползваме от по-интересни прогнози. В случай, че все още не разбирате какво представляват електронните спортове, нека го обясним бързо и кратко - това са електронни игри, където най-добрите играчи се изправят едни срещу други, понякога в отбори, друг път индивидуално, борейки се за първото място.

Такива заглавия са Counter-Strike:GO, League of Legends, FIFA, DOTA 2 и още много други. С оглед на огромната конкуренция, електронният спорт може да се похвали с доста обрати и динамика, която все още няма аналог. Самите игри са избрани за отборни изяви и ще се изненадаме колко бързо може да се развият. Същото важи и за спортните прогнози, особено след като забележим, че са съобразени изцяло с избраното заглавие. . Какво ни показват цифрите в бъдеще. Според същият анализ, през 2025 г. зрителите в тази платформа ще бъдат приблизително 1 милиард, като до края на настоящата година ще бъдат около 800 милиона зрители. С други думи, това е 1/9 от света. Лидери в това отношение са Азия, където зрителите са около 50%.

Латинска Америка ги следва. В следващите 4 години ще има около 130 милиона събития и игри, които ще се излъчват във всеки един регион. Според експертите, най-успешни платформи ще бъдат онези, които могат да излъчват стрийм в няколко географски региона. Как ще се отрази това повишаване за зрителите? На този етап календарът наистина изглежда впечатляващ, но най-вероятно с повишаването на аудиторията ще видим и по-сериозен интерес от останалите компании, може да се говори за електронен спорт в телевизията, а кой знае, възможно е и най-накрая да бъдат признати като олимпийска дисциплина.

Етикети:
Sportlive.bg

ТОЧНО ПОПАДЕНИЕ


виж всички

Още по темата


Timeout


виж всички
Избрано от ЦСКА

"Тайни от бг елита": Фаетон от ЦСКА крие "младежка грешка", която за малко да му провали кариерата

"Тайни от бг елита" е новата рубрика, с която екипът на SportLive.bg ще запознава своите читатели с любопитни...

Реклама
Най-четени новини

виж всички