Те трябва да превземат ефира! Новите рекламни лица, родени от българския футбол

В държавите с най-развит футбол се въртят огромни пари, знаете. Една голяма част от тях са от рекламни договори. Ами ние в България защо спим! Да не би само Стоичков да става за реклама. Да не би само хазартни брандове да имат нужда от реклама. В България възможностите са широки, защото тук по-големите звезди не са разглезените футболистчета, които може и да не дойдат на снимките после за рекламата. Тук звездите са шефовете на отбори, функционери, легенди, съдии, треньори и журналисти. Ето кои от тях могат да станат успешни рекламни лица, крака, коленца, зъби, кокали. И на какво. И защо.

Йордан Лечков

То донякъде Лечков вече си работи като рекламно лице – на своите хотели. Работата му в БФС се пада малко като втора. Но с тези „щастливи“ ризки, които винаги разнася на гърба си, вицепрезидентът може да изкара допълнителни доходи като рекламно лице и на Хаваите. А ако му е възможно, направо да си хване под ръка Боби Михайлов и Емо Костадинов и да си заминат за там поне за десетина години. Да си починат хубаво от футбола. Пък в БФС все ще се намери кой да организира къде да спят националите, когато са на лагер.

Венци Стефанов

Чудесно би му паснало, ако този футболен титан рекламира марка тиган. Или олио. Или и двете. Сега, да не си помислите, че намекваме нещо за теглото му, апетита му, начина му на хранене, любовта към храната, капацитета му за поглъщане? Не, не, нищо такова. Просто господин Стефанов се справя чудесно с всеки опонент, благодарение на лафчетата си, с които много хубаво „изпържва“ всички тези недоброжелатели.

Георги Иванов – Гонзо

Подходящ за лице на bTV Action. Гонзо е човек на действието, на движението, на динамиката. А не такива разни тактики, анализи, седене на място и философстване, не-не.

Костадин Ангелов – Лаптопа

Той винаги спасява слабите и онеправданите! Лаптопа е единственият човек, успял да спаси от изпадане от „А“ група два различни отбора в един и същ сезон (2010-2011 г. – „Пирин“ и „Севлиево“)! И е единственият, успял да спечели баражите за оставане в елита в две различни години с един и същ отбор (вторият път като спортен директор) - „Витоша“ Бистрица. Защо да не послужи с имиджа си на „Четири лапи“ за спасяването на болни и бездомни кученца и котенца.

Ивайло Стоянов – Сватбата

Футболните съдии са необходимо зло. Зло са за някои отбори, а са необходими за процъфтяването на други отбори. Необходимо зло са и банковите кредити. Така че двете злини ще си паснат добре – най-известният ни футболен съдия да промотира новите условия на банките, в които са описани с малки букви вдигането на лихвите по кредитите. За едни – Сватба, за други – брадва.

Стойчо Стоев

С неговото винаги приветливо поведение, усмихнато лице и безкрайно положително излъчване вече бившият треньор на „Лудогорец“ е доста приличен вариант за рекламно лице на коледни късметчета за баница.

Стойчо Стоилов

Той пък почти винаги е в лошо настроение и може да посочи негативното във всяка ситуация. Значи би могъл да е рекламно лице на коледни късметчета за баница, които са само с гадни пожелания и клетви.

Петър Хубчев

Може да рекламира застраховка „Предварителни приказки“. Като лош пример. Един вид: ето какво става, когато първо си избързал да изговориш едни хубави, добре звучащи и логични планове, намерения и решения, но чак после си разбрал какъв ти е ресурсът: селекцията, подкрепата на ръководството и характерът на играчите.

Любослав Пенев

Виждали сте го – той неизменно е с дъвка. Но не, не предлагаме да рекламира дъвки „Идеал“. Защото няма да е готино – с такава ненавист дъвчи. Толкова яростно, сякаш е решил да докаже нещо. Затова идеално го виждаме да рекламира пломби. Пломби, които издъ̀ржат на всичко!

Томислав Русев и Ники Александров

Когато записват влоговете си, двамата обичайно са в парка и държат пред гърдите си телефон (или микрофона на хендсфрийто). Та, най-елегантно биха рекламирали някоя цветарница – доста естествено ще им дойде вместо телефони да държат по букет цветя. С минимум адаптация, без промяна на локацията, позите и навиците.

Георги Димитров – Джеки

Едно от последните изказвания на легендата Димитров е за „испанската тояга“ Раул Албентоса, който въпреки че има солиден опит в Примера Дивисион, е описан от Джеки така: „Той не става за нищо, само му вижте физиономията.“. Какво изчисление, каква преценка с минимум база данни! Достойно може да бъде ползван в реклама на онзи суперкомпютър, който правителството ни ще купува. С рекламно изречение: „Ако Джеки може да прави това, представете си какво може да прави нашия Суперкомпютър“.

Ангел Петричев

Господинът е вероятно човекът в съвременния български футбол, който има най-недоразвито чувство за хумор (за ирония да не говорим). Евала за опитите, но не се сещаме кога му се е получавало да каже нещо смешно (поне не и публично). Така че успешно може да рекламира Къци Вапцаров.

Емил Велев – Кокала

Някои смятат, че именно той е спуснал прокобата за безтитлието на „Левски“ и само той може да я вдигне. За всеки продукт си има публика. Така че специално за този таргет от вярващи в подобни теории Велев може да рекламира правене на магии с кокали. Като може да се ползва и рефрена от „Гърчи баба кокали, кокали магьосници“. Важно е рекламата да работи, не да е супер гениална.

Христо Крушарски

Тук трябва да се действа бързо – преди още да е изветряла случката за успешния му протест пред френското посолство в София след отказа на визи за Стивън Езе и Парвизджон Умарбаев (а как точно протестира Крушарски – някой знае ли?). Ще пасне на някакви френски кроасанчета с масло или пък френски макарони. Клип: босът на „Локо“ Пд хапва кроасанче и шаат! - пада стена, а зад нея – щастливи китайци. Босът пак хапва кроасанче и пада друга стена – зад нея весели мексиканци и т.н.: „Кроасаните, които обединяват света“.

Автор: Милен Антиохов

Още по темата

Please select answer!